göteborgsresan!

hejsan, nu är jag hemma från 4 underbara dagar med towe i göteborg! eller ja vi var inte riktigt fyra dagar i göteborg men om man räknar med från när vi åkte tills vi kom hem så blir det fyra dagar, aja nog om det .. jag tycker att jag ska berätta lite om resan för dom som vill höra?! så här kommer många rader om väldigt roliga dagar . enjoy :D

måndag: natten innan vi skulle åka så kunde jag inte sova alls, jag låg nästan vaken hela natten och varför vet jag inte? sen tillslut så somnade jag iallafall annars skulle jag nog vara döttstrött på morgonen. vid klockan kvart i åtta eller så var det kvart i nio så vaknade jag av att klockan ringde, det tog ganska lång tid innan jag kom upp ur sängen men sen när jag lyckats så gick jag och tog en skön dush, efter dushen så började jag torka håret och fixa det lite, orkade inte sminka mig när man ändå ska sitta i en bil så länge!, när jag var klar med det så tog jag lite frukost och tillsist borstade jag tänderna och packade ner det sista, när jag var färdig och hade packat allting så stack mamma och jag in till stan för vi skulle kolla om den mobilen jag ville ha hade kommit in men det hade den inte så vi bokade iallafall den och den skulle komma innan jag kom hem från göteborg, innan vi åkte hem gick vi in på konsum och köpte lite pistagenötter och lite annat jag skulle ha med mig på vägen! vid halv 11 (tror jag) så kom hasse (towes pappa) och hämtade mig, jag sa hejdå till mamma och sen åkte vi hem till towe, när vi kom dit så satt towe vid datorn och kollade någons blogg men sen när jag kommit så började hon packa ner det sissta i sina väskor och sen vid ungefär halv 12 så började resan till göteborg, men om den dagen orkar jag inte berätta så noga, bara att vi stannade och åt lite på vägen och sen stannade vi på lager 147 och det blev lite köp .. se bilderna! (bilderna är klickbara) . när vi varit där så åkte vi bara vidare till göteborg och sen ungefär vid halv sju eller något sånt kommer inte ihåg haha, så kom vi hem till carin som inte var där nu då när vi skulle bo där, (hasses syster) vi lagade lite mat och käkade lite godis sen var det dags att sova förvi var dunder trötta .. slut på dag 1.







svart och vit långärmad - 20kr
blommig sjal - 60kr
palestina sjal - 60kr

tisdag: sov verkligen jätte gott denna natten, det berode någ på att jag var så trött efter resan. jag vaknade idag av att towe väkte mig och vi gick och kollade på tv, det var något program på sommarlovsmorgon towe ville se, jag tror det hette blue water high och det var faktiskt jätte bra, när vi sätt klart på det så åt vi lite frukost och fixade oss sedan för vi skulle in till stan eller vi tog bara nordstan idag, eftersom vi skulle gå på stan på onsdag också, vi skulle till liseberg efter det så det blev inte så lång stund på stan men jag hittade ett par jeans på bikbok .. se bilden! vi gick tillbaka och åt lite "hemma" innan vi skulle till liseberg. jag vet inte hur dags vi kom till liseberg men det var iallafall inte några köer idag, den längsta kön vi stog i var ungefär 10-20 när vi skulle åka balder, på vissa kunde det vara 0 minuter så det var verkligen jätte skönt, och försten så var det jätte bra väder, klarblå himmel och ganska varmt! nu ska ni höra att jag är väldigt stolt över mig själv för jag åkte faktiskt balder och kanonen och jag brukar inte alls vela åka dom för jag tycker dom ser så läskiga ut men jag övervann min rädsa och åkte båda två, balder åkte jag en gång och jag var jätte nervös i början men sen släppte det lite, jag tycker inte den var världsläskig men lite läskig var den men jag kan självklart åka den flera gånger nu för nu vet jag att den inte alls var så läskig som jag trodde och jag är glad för att jag åkte den nu, sagen om när jag skulle åka kanonen nu då haha, det började med att jag inte alls skulle åka kanonen men towe tjatade hela tiden, men sen på slutet innan vi skulle gå hem så ville towe åka kanonen men jag ville fortfarande inte det, så towes pappa fick åka med henne och jag stog där nere och kollade på! sen när dom hade åkt den sa hasse - den var jätte härlig och du kommer ångra dig om du inte åker den och då slog det mig - okej jag ska åka den så towe och jag satte oss i vagnarna och det började med det dära dunket elr ni vet det som låter innan man åker iväg .. jag var jätte nervös och sen bar det iväg, och ni förstår inte jag tycker den var piss kul så när vi åkt klart den så sa jag såhär till towe direkt : oooh, vi måste åka den igen den var ju piss kul . så vi hann åka den en gång till innan vi skulle hem. det blev en jätte lyckad dag och jag gick och la mig nöjd och belåten. slut på dag 2.



ljusa jeans från bikbok - 499 kr

onsdag: idag vet jag inte hur dags vi vaknade men vi satte oss iallafall och tittade på blue water high innan vi åt frukost, idag var de, det bästa avsnittet tyckte vi .. väldigt romantikst haha. när vi fixat oss och gjort oss klara så gick vi in till stan, towe och jag gick tillsammans och hasse gick själv haha stackarn men jag tror inte han skulle tycka det var så kul att gå in i massa tjejbutiker?! vi började med att gå lite inne på nordstan eftersom vi inte hann titta klart där, jag hittade inget först men jag köpte ett vykort eftersom jag skulle skicka det till åke för att han gav mig så mycket pengar till mobilen, och det skulle han uppskatta sa mormor och mamma så det köpte jag där .. sen gick vi vidare upp mot stan och kollade i dom butikerna och det blev lite shopping där, bilder kommer i slutet på denna dagen som jag skriver om. vi åt idag på stan, det blev mcdonalds, alltid lika gott ju haha :D det blev lite mer tittande och shoppande på stan efter vi ätit men sen vid 6 ungefär så gick vi hem, var jätte trött i ben och fötter så jag och towe la och lite och halv sov .. eller vi höll på att skratta hela tiden och någon sak, vår humor är verkligen bäst! sen när vi vilat oss lite så började vi laga mat, vi skulle laga kycklingstacos och det var lätt och smidigt att göra och tog inte så lång tid heller! hasse fick diska idag och vi lagade maten, vi lixsom turades om denna dagen. eftermaten gjorde jag och towe oss hemsatta i carins säng med cheez balls och coca cola eftesom vi skulle kolla på pussycat dolls! det var jätte bra avsnitt denna gången med lite catfight och sånt hahaha, sen så hade towe och jag väldigt kul i reklamerna typ dampade loss? för tjejen - för killen - för katten grrrr .. haha det är nog bara jag och towe som fattar våran humor haha, seriöst ni skulle sätt och, jag har aldrig skrattat så mycket i mitt liv, vi var nog inte lite trötta just då haha! det var också ovanligt att vi var så glada eftersom vi skulle åka hem dagen efter, men som sagt vi gjorde det bästa av tiden vi hade kvar hihi. efter vi kollat psc så kollade vi på project runway och det var ganska kul faktiskt, och ja vissa personer är ju inte helt normala när det gäller designe hahahahaahahahaaha. sen var det dags att sova efter det ! .. slut på dag 3









beiget linne från hm - 149 kr
blommigt linne/tunika från hm - 79kr
cool tshirt från zara - rea 100 kr
öronhängen från hm - 19.50 kr

torsdag:
idag är skulle vi åka hem, väldigt tråkigt för vi har haft så kul här i göteborg så man ville nästan inte hem. jag vet inte heller hur dags vi vaknade idag men innan blu water high som vi skulle kolla på iallafall, somsagt vi kollade på det och samtidigt så åt vi lite frukost, när programet var slut så gick vi och la ner madrasserna vi hade legat på i källarn och packade in det sista i väskorna för att sedan gå ner till bilen! vädret var piss den dagen, det regnade och blåste men somsagt vi hade ju haft tur med vädret när vi hade varit på liseberg och på stan så nu när vi skulle sitta i en bil så gjorde det inget att det regnade lite. vi började med att åka ungefär 2 och en halv mil tror jag, tills vi kom till freeport som var ett märkes outlet och där stannade vi och kollade i butikerna, jag köpte inget där för jag hade typ gjort av med alla mina pengar .. efter en stund så åkte vi vidare. sen så skulle vi åka 8 mil tills vi kom till ullared där vi skulle stanna och shoppa massa billiga saker, bl.a hårspray, nagellack, deo, toffsar och annat sånt  .. sen när vi varit där och hanldat så gick vi och åt pizza, blev väldigt mätt efter det haha. sen bar det iväg hemmåt med ett stopp för att vi skulle köpa glass i växsjö sen var vi hemma ungefär vid halv nio eller ngt sånt! lite skönt var det att vara hemma också . denna resan har varit helt underbar tack så jätte mycket towe och hasse att jag fick följa med .. <3 (inga bilder på dom sakerna jag köpte på ullared kommer, är för lat för det hihi :D)

Kommentarer
Postat av: Towe (:

Bäst humor :D Rätt ord ! :D Älskardig <3

2008-06-29 @ 17:38:02
URL: http://towelinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0