Derby!

Tjena! Kom nyss hem ifrån stan med Janette och Mott. Såg några fina saker jag vill ha men får vänta lite tyvärr. Snart ska jag spela match med A laget, Kalmar Södra mot Ifk Kalmar, alltså derby. Vi får se hur det går men vi hoppas ju på det bästa =)

Förresten tror jag att jag beslutat nu att jag ska sluta spela fotboll när denna säsongen är slut. Jag vet att det kommer vara ett svårt beslut och att jag säkert kommer ångra mig, men just nu känner jag bara att fotboll är en sak jag måste göra, och inte en sak jag gör för att jag tycker det är kul.
Jag tror det är många av oss ifrån det gamla laget som håller med mig. Det är helt enkelt inte lika kul längre.
Förut var fotboll en självklarhet för mig. Jag brukade alltid säga att jag aldrig ska sluta, fotboll kommer aldrig bli tråkigt. Men nu när några år har gått är det som om fotboll har varit mer en börda än något jag älskar. Istället för att komma hem ifrån träningen och sakna det direkt så kommer jag hem på dåligt humör och sur över något som inte alls kanske var så farligt.
Det märks att det är annorlunda nu när vi gått ihop med damlaget. Stämningen är annorlunda och man kanske inte känner sig lika fri som förut.
I sommras på fotbollscupen var vi det gamla 94/95 laget och jag tror alla älskade att vara där. Alla umgicks, alla var på bra humör och alla älskade att spela fotboll.. jag önskar bara det kunde vara som förut. Jag tror detta beror mycket på att man växer upp, och samtidigt växer ifrån fotbollen. Det är så jag känner idag, mina känslor lutar med åt det dåliga, eller hur man nu ser på det. Men imån kommer nya känslor och nya beslut, det är en ny dag och allt kan ändras.


Igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0