Movie time on a wednesday, great!

Åh sitter här med tårar i ögonen! Har precis kollat på två sjukt bra filmer, och båda gjorde så jag började lipa haha.

Den första filmen jag såg var
"The pursuit of happiness" eller på svenska "Jakten på lyckan".
Filmen är baserad på riktiga händelser ur Chris Gardners liv. Chris Gardner är en fattig familje man som spelas av Will Smith. Han kämpar för att försörja sin Fru och sin son Christopher som spelas av Will Smiths son, Jaden.
Han jobbar med att sälja några slags maskiner men det går inte alls bra, tillslut klarar hans fru inte av det och lämnar honom med sonen. Dom har inga pengar och får kämpa för att få någonstans att bo.
Filmen är ganska sorlig för man lider nästan med Chris och hans son genom deras resa. Några tårar kom faktiskt, den var även värd att se så jag rekomenderar den.



Den andra filmen jag såg heter "Big Daddy", det är en amerikans komedi med Adam Sandler i huvudrollen.
Det handlar om en man vid namn Sonny, han har levt hela sitt liv utan att ta några som helst ansvar.
När hans flickvän dumpar honom måste han bevisa att han är mogen och bestämmer sig för att adoptera den 5 åriga pojken Julian. Sonny tar med Julian på massa roliga saker, och det blev mycket skratt i denna filmen men även några tårar på slutet. Filmen är inte så speciellt ny men den är fortfarande bra, så om ni inte sätt den se den :)


Kommentarer
Postat av: sanna

as bra filmer båda två! :)

2009-02-15 @ 22:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0