movies

Dålig uppdatering på sistånde, man kan väl skylla på att jag vill njuta av dom sista dagarna nu på lovet innan skolan börjar på torsdag.
Dom senaste dagarna har jag spenderat med kompisarna. Igår var jag Nea och Hanna minnistranter i kyrkan, och efter det träffade jag Janette.
Vi gick och kollade på barometerncup där man träffade mycket folk. När man satt där och kollade så blev man verkligen sugen på att spela, fast när man tänker på att vi kommer träna utomhus nu så blir man inte lika sugen.
Om det är något jag längtar riktigt mycket till är det väl dansen isåfall.
Vid klockan fyra gick jag hem till mig för att äta och Janette hem till sig, jag åt lite och stack sen hem till Janette igen, och då var Hanna där.
Vi dansade på Janettes dansmatta, verkligen sjukt längesen jag gjorde det så man var inte lika "skillad" på det som förut haha.
Lite senare gick Hanna hem och då kollade jag och Janette på "The Orphanage" som heter barnhemmet på svenska, det är en spansk thriller.
Filmen var sådär, så läskig som man trodde den skulle va var den faktiskt inte, okej man hoppade till någon gång då och då men värre filmer har man sett.
Jag vet inte om jag ska rekomendera filmen utan ni får väl bestämma själva om ni vill se den eller inte, av mig får den iallfall knappt 3 av 5 stjärnor.

När vi kollat klart filmen var det dags för mig att gå hem.
Jag tyckte inte det var nog med filmer nu utan jag, mamma och pappa satte oss och kollade på "Mothman" som gick på 4:an.
Filmen handlar om en journalist som spelas av Richard Gere, hans fru har nyligen dött och en dag är han ute och kör bil och kommer till en liten stad i Ohio, det börjar hända märkliga saker i staden, folk som ser saker och folk som hör röster.
Jag ska nog inte berätta mer utan jag rekomenderar er att se filmen, det är en thriller, och det som gör filmen mest spännande är att detta har hänt i verkligheten. Filmen får 5 av 5 stjärnor.

"The Orphanage"


"Mothman"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0