a hundred years back

Kul dag idag faktiskt, förrutom att jag bluggat sen klockan tre med mitt kemi prov, men vet ni? jag börjar faktiskt fatta lite nu, tummen upp för det iallfall. Det som var kul idag var att vi inte hade någon vanlig dag i skolan, utan istället hade vi en dag på Krusenstiernska (det är som en stor gammal trädgård) där vi "reste" bakåt i tiden till år 1899. Vi fick klä oss i gammla kläder. Tjejerna fick ha en blus, en hög kjol, ett förkläde och sen en sjal på huvudet. Killarna fick ha en skjorta, en väst och sen en keps på huvudet. Vi bytte även namn och man fick bara prata om sådant man pratade om på slutet av 1800 talet, jag hette Isabella Andersson. Tjejerna fick laga mat, tvätta, diska och allt sånt tjejer gjorde på den tiden. Vi fick vänta tills killarna tagit mat och vi fick alltid ta sist. Killarna var målare och hjälpa med andra saker som att hämta vatten. Det var faktiskt ganska kul och mycket bättre än en redig skoldag :) sen var det ju fint väder också plus att vi slutade tio i ett.
Nu har jag bara pluggat och ska snart plugga vidare, det är inte så kul men man måste ju om man vill ha bra betyg. Får hoppas på det bästa, vi hörs.


ser det kul ut? svar .. nej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0