Fördomar


Såg denna videon på Moa's blogg. Självklart som alla andra Ica reklmer tyckte jag den var väldigt rolig och började skratta. Men efter att ha tittat på den ett antal gånger kan man ju faktiskt inte låta bli och tänka vad idén var bakom att ta med en utvecklingsstörd i reklamen var. Var det för att få folk att börja skratta? eller kanske visa vilka fördomar vi "vanliga" människor har mot utvecklingsstörda? Jag tycker faktiskt det var fel att göra på detta sättet. Okej jag kan inte säga att jag aldrig har skrattat åt någon som var utvecklingsstörd, för det har jag,  och jag är inte stolt över det. Men att låta hela Sveriges befolkning, både utvecklingsstörda och "normala" se videon och hur alla kollade på honom så konsigt just för att han var utvecklingsstörd är fel. Och jag tror faktiskt dom kommer få skit för det här.
Iallfall..alla har olika åsikter. Vad är din?

Kommentarer
Postat av: toowe

hhahaha! den var ju fan asgo "vad glor ni på, har ni aldrig sett en praktikant förut" :) haha

2009-10-15 @ 20:44:26
URL: http://toweochmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0