2009

Eftersom att många har gjort listor och skrivit ner minnen ifrån 2009 tänkte jag också fylla i en lista. Kände att jag inte har något annat roligare att blogga om, så detta passade perfekt!

Årets..

Artist:
Lady Gaga. Om det är någon artist som har utvecklats under 2009 tycker jag att det är Lady Gaga. I både hennes låtar och hennes coola men ändå väldigt konstiga stil. Så årets artist tycker jag är Lady Gaga. Hon har varit med hela 2009 med nya grymma låtar.



Band: The script. Under nästan hela 2009 lyssnade jag mest på hiphop och rnb och inom dom kategorierna finns det inte så mycket band. Men nu har jag tröttnat på all rnb och tycker inte att texterna har någon mening. Så för mig är årets band The Script eftersom att jag fastnade för deras musik direkt när jag började lyssna på dom.

Behandling:
None. Har inte behövt någon behandling. Men jag kanske minns fel nu, antingen så var det 2008 jag gick till en sjukgymnast pga mitt ständiga nackont, eller så var det 2009?

Böcker:
Twilight-serien. Vem fastnade inte för kärleken mellan vampyren Edward och Bella?

Album (utländskt): One republic "Waking up". Låtarna fastnar man för direkt, och självklart lyssnade jag sönder låten "Good life"

Album (svenskt): Veronica Maggio "Och vinnaren är..". Lyssnar inte på så mycket svensk musik men vem faller inte för Veronicas underbara röst, och låttexterna tilltalar mig på något sätt. Dessutom ger låtarna mig sommar känsla.

Dödsfall: Michael Jackson. Varför? Varför skulle det just hända kungen av pop, dansarnasmästare, modeinspirationen något hemskt som detta. Vi alla minns dagen då löpsedlarna prydde texterna om att "The king of pop" hade avlidit. RIP



Film:
New Moon. Jag ska vara ärlig nu, jag såg inte filmen förrens igår men det är väl den filmen som det har handlat mest om nu i slutet av 2009. Själv så tyckte jag inte riktigt att filmen levde upp till mina förväntningar, fast att se en sjukt sexig varulv utan tröja höjer väl ribban lite?

Färg:
Korall. Det har varit min favorit färg, speciellt på sommaren då den passade så bra till den brunbrända kroppen.

Humor: Mina vänners och min. Vad är inte roligare än lustiga och roliga vänner? Jag själv har fullt av dom, och dom skulle nog säga samma sak om mig..haha!

Present:
Systemkameran. Efter års av tjatande fick jag äntligen min efterlängtade systemkamera. Nu gäller det bara med att höja upp orken för att gå ut och fota lite. Jag har varit väldigt lat när det gäller det.

kameran och jag

Kamp: Accepterandet. Detta året har jag kämpat med att acceptera mig själv, hur jag ser ut och hur jag är. Det är något som nog alla innerst inne har komplex för. Vissa dagar har jag inte ens velat titta mig i speglen medans nästa dag ser man sig i speglen och tänker att man faktiskt inte ser så dum ut efter allt.

Konsert: Britney Spears. Genom ett plötsligt förslag av mig om att jag och mamma kunde åka och titta på Britney Spears i Stockholm så blev det faktiskt så. För i sommras var jag och mamma i globen för att beskåda min barndomsartist som jag så länge beundrade. Och visst, hon kanske sjöng många låtar playback, men vem fan låter bra när man springer runt, hänger upp och ner och medans man dansar som en gud?



Låt (Utländsk):
When love takes over - David Guetta ft Kelly Rowland. Låten påminner mig så himla mycket om alla underbara sommarkvällar tillsammans med fantastiska vänner. Och hur många gånger har man inte lyssnat på låten för att peppa upp sig inför fest?!

Låt (svensk): För alla dom - Petter, Ison & Fille Och Mogge. Gillar inte svensk musik så mycket. Men låten som är en omgjord cover av Mauro Scoccos låt "Till dom ensamma" fastnade jag för direkt och jag gillar texten. Tummen upp!

Melodifestivalshit:
Is it true - Yohanna. Den spelades om och om igen på radion. Okej, jag måste erkänna att jag sjöng med till låten i bilen men efter att radion spelat sönder den(som dom alltid gör med alla låtar) ser jag den mer som en plåga nu. Men eller hur gjorde idolvinnaren Erik den bättre?

Möbel: Sängen. Skulle aldrig klara mig utan den.

Programvara:
Spotify. Cred till dom som skapade spotify, ni har gjort en stor tjänst för mig och massa andra. För det första slipper man vara olaglig och ladda hem låtarna och för det andra har jag upptäckt nya bra artister som jag nog aldrig skulle upptäckt om inte spotify fanns. Jag kommer ihåg första gången jag hörde talas om det. Det var min präst som berättade om det medans vi alla konfimerades. Otippat?

Resesätt: Cykeln. Jag älskar att cykla på sommaren. Inte på vintern, då är det bara kallt..och halt.

Telefon: Tegelstenen. När alla andra går med sina fina I-phones så går jag här med min fina tegelsten till mobil, jag vet inte ens vad modellen heter? Varför jag har denna "fina" mobil är för att klantig som jag är, tappade jag min andra toaletten.

Serie: One tree hill. Jag behöver egentligen inte skriva mer. Alla förstår ju redan hur underbart det är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0